For å få mulighet til å ta ut statistikker for hvem som leier og bruker utleieobjektene (rom , anlegg, utstyr), så er begrepet målgrupper tatt i bruk i Aktiv kommune. Det er kommunene selv som bestemmer hvilke og hvor mange målgrupper som skal opprettes og som dermed skal være med i statistikken.

For å opprette og/eller endre en målgruppe bruker du kommandoen

BOOKING => INNSTILLINGER => MÅLGRUPPE

Du kan endre på eksisterende målgrupper ved å klikke på (det blå) navnet på aktuell målgruppe. Du åpner da et nytt skjermbilde som vil gi deg mulighet til å endre på opplysninger om målgruppen.

For å opprette ny målgruppe klikker du på NY

OBS: For at målgruppen skal vises i søknaden til riktig bygg så er det viktig at hovedaktivitet til målgruppe og bygg matcher.

Fyll ut informasjonen om målgruppen:

FeltnavnAksjon/ Forklaring
Aktiviteter:Velg i nedtrekksmenyen hvilken aktivitet du ønsker å knytte målgruppen til.
Målgruppe:Navn på målgruppe.
Sortering:Om du ønsker at målgruppene skal sorteres logisk i søknadsskjemaet, så setter du en verdi i dette feltet.
Beskrivelse:Beskrivelse av målgruppen.

Når du er ferdig, klikker du på lagre.