Dersom din kommune har valgt å ta i bruk mulighetene for at du som innbygger skal kunne melde deg på/registrere din deltakelse på et arrangement eller en aktivitet, så kan du gjøre dette på denne måten:

1. Finn og velg bygget eller anlegget som arrangementet eller aktiviteten skal foregå

2. Velg aktuelt arrangement eller aktivitet

  1. trykk på selve arrangementet eller aktiviteten
  2. Trykk på knappen «Deltakerregistrering» (nytt skjermbilde dukker opp)

Dersom du ikke finner knappen «Deltakerregistering», så betyr det at dette arrangementet/denne aktiviteten ikke er satt opp med denne muligheten. – og du kan se bort fra resten av det som er omtalt i denne artikkelen.

3. Registrer mobiltelefonnummer og antall, og avslutt registreringen

I det siste skjermbildet skal du registrere:

  1. Registrer Mobiltelefonnummer (også utenlandske numre vil kunne registreres), NB! Dette skal helst gjøres av deltakeren selv, men det er mulig for andre å registrere en annen person sitt telefonnummer.
  2. Skriv inn antall som skal registreres:
    1. Velg «1» om du bare skal velge deg selv
    2. Velg rett antall personer som du skal registrere (famile, venner, skoleklasse etc.) – husk at du må kunne gjengi hvem dette er dersom dette blir aktuelt
  3. Velg alternativ:
    1. Er det mer en to timer til arrangementet/aktiviteten skal starte, så må du velge knappen «Forhåndspåmelding»
    2. Er det mindre enn to timer til oppstart, må du velge knappen «Inn-registrering»
    3. Skal du avbestille/avregistrere plassen din, så trykker på på «Avbestill»

Du får en melding øverst i skjermbildet om resultatet.