Dersom din kommune har valgt å ta i bruk mulighetene for at du som innbygger skal kunne melde deg på/registrere din deltakelse på et arrangement eller en aktivitet, så kan du gjøre dette på denne måten:

1. Finn og velg bygget eller anlegget som arrangementet eller aktiviteten skal foregå

Skriv inn navn i søkefelt (1) (i eksempelet «Ny-Krohnborg senter» ) og Velg dette bygget (2) – > og nytt skjermbilde dukker opp:

2. Velg aktuelt leieobjekt

( i eksempelet er velges «Kultursalen») Velg (trykk på) selve leieobjekt (3) -> (Nytt skjermbilde dukker opp)

3. Velg aktuell dato/uke.

Du kan velge dato og uke ved å :

1. trykke på knappen «Velg dato» (1) og/eller
  2. trykke frem og tilbake på ukevisningene (punkt 2 i skjermbildet under)

4. Velg aktuelt arrangement eller aktivitet

(aktivitet = tildeling eller interntildeling).
  1. trykk på selve arrangementet eller aktiviteten
  2. Trykk på knappen «Deltakerregistrering» (nytt skjermbilde dukker opp)
Dersom du ikke finner knappen «Deltakerregistering», så betyr det at dette arrangementet/denne aktiviteten ikke er satt opp med denne muligheten. – og du kan se bort fra resten av det som er omtalt i denne artikkelen.

5. Les og godkjenn vilkår, og velg en av to registreringmetoder:

Det er to måter å velge å registrere seg på, enten:
  1. Trykk på lenke (2 i skjermbildet under) «For registrering enten klikk på lenken…» , eller
  2. bruk smart-telefonen eller nettbrettet til å skanne/lese «QR-koden» (3 i skjermbildet under)
(i begge tilfeller kommer du til samme nye skjermbilde)

6. Registrer mobiltelefonnummer og antall, og avslutt registreringen

I det siste skjermbildet skal du registrere:
  1. Registrer Mobiltelefonnummer (også utenlandske numre vil kunne registreres), NB! Dette skal helst gjøres av deltakeren selv, men det er mulig for andre å registrere en annen person sitt telefonnummer.
  2. Skriv inn antall som skal registreres:
    1. Velg «1» om du bare skal velge deg selv
    2. Velg rett antall personer som du skal registrere (famile, venner, skoleklasse etc.) – husk at du må kunne gjengi hvem dette er dersom dette blir aktuelt
  3. Velg alternativ:
    1. Er det mer en to timer til arrangementet/aktiviteten skal starte, så må du velge knappen «Forhåndspåmelding»
    2. Er det mindre enn to timer til oppstart, må du velge knappen «Inn-registrering»
    3. Skal du avbestille/avregistrere plassen din, så trykker på på «Avbestill»
Du får en melding øverst i skjermbildet om resultatet.
Du kan bli bedt om å registrere deg ved inngangen (Velg da «Inn-registrering»), eller når du forlater lokalet/arrangementet/aktiviten – velg da «Ut-registrering» (det er i samme skjermbilde, men vises ikke her) Dersom din kommune har valgt å ta i bruk SMS-varsel, så vi du få meldingene også på SMS.