Aktiv kommune
  • Forside
  • Om Aktiv kommune
  • Finn og velg din kommune – Tilgjengelighetserklæring
  • Manual
    • Innbygger
    • Lag og organisasjoner
    • Saksbehandler
    • Superbruker
    • Utvikler
  • Systemoversikt

Blog

Innbygger

Hvordan du kan avbestille/slette en søknad?

Hvis du ikke kan stille til ditt arrangement så må du gi beskjed til utleier så fort du kan. Dette for å unngå eventuell fakturering, men også for å gjøre tiden tilgjengelig for andre. VIKTIG: Sjekk alltid prisbetingelser og avbestillingsvilkår Les mer

Av *, 11 måneder14. januar 2025 siden
Innbygger

Hvordan du kan registrere deg som deltaker på et arrangement eller en aktivitet?

Dersom din kommune har valgt å ta i bruk mulighetene for at du som innbygger skal kunne melde deg på/registrere din deltakelse på et arrangement eller en aktivitet, så kan du gjøre dette på denne måten: 1. Finn og velg Les mer

Av *, 1 år3. desember 2024 siden
Forberedelser for superbruker

Opprette bygg i eiendomsmodulen og bookingmodulen

Har du allerede opprettet en eiendom som bygget skal tilhøre så kan du hoppe ned til Opprette bygg i eiendomsmodulen. 1. Opprette eiendom i eiendomsmodulen Før et bygg kan opprettes må det være lagt til en eiendom. Dette skjer som regel ved Les mer

Av *, 1 år29. november 2024 siden
- Søknadsbehandling

Hvordan behandle innkomne søknader?

Saksbehandlere må enten inn daglig inn i Aktiv Kommune for å sjekke om det har kommet inn søknader om å leie, eller en kan sette opp epostvarsel Nye søknader finner du ved å navigere følgende : BOOKING – SØKNADER – Les mer

Av Geir Sandvoll Andersen, 1 år10. oktober 2024 siden
- Søknadsbehandling

Hvordan opprette en tildeling?

En tildeling er i Aktiv kommune et leieforhold som gjentas regelmessing – vanligvis hver uke innenfor en sesong. Det opprettes vanligvis en sesong for hver ressursgruppe (bygg/anlegg). En sesong har alltid en gyldiget innenfor en fra/til dato, og må også Les mer

Av *, 2 år4. mai 2024 siden
a) Forberedelser for saksbehandler

Hvordan få varsel på mail ved ny søknad?

Saksbehandlere i Aktiv kommune kan få varsel ved nye søknader og ved endringer (nye kommentarer) i eksisterende søknader.  NB! Det er kun superbrukere i Aktiv kommune som kan legge inn disse innstillingene for de aktuelle saksbehandlere. (Eventuelt de saksbehandlere som har fått tilgang til Les mer

Av Geir Sandvoll Andersen, 2 år14. januar 2024 siden
Superbruker

Aktiv kommune og informasjonstavler

For enkelte bygg/anlegg er det aktuelt å vise hva som skjer på et eller flere bygg, det kan for eksempel være dagens aktiviteter , inneværende uke og/eller kommende uke. En enkel måte å komme i gang på er å sette Les mer

Av *, 2 år8. januar 2024 siden
Forberedelser for superbruker

Hvordan legge til nytt utleieobjekt (ny ressurs)?

Når du har opprettet en et bygg/anlegg så må du tilknytte noen ressurser til det. Et utleieobjekt (ressurs) kan rent teoretisk inngå i flere ressursgrupper, men for praktisk bruk anbefales det at et utleieobjekt, f.eks. en gymsal tilknyttet en skole Les mer

Av *, 2 år29. november 2023 siden
- Søknadsbehandling

Hvordan opprette et arrangement?

Hvordan legge til et nytt arrangement Gå til: BOOKING => SØKNADER => ARRANGEMENTER. Velg «Ny» for å opprette nytt arrangement Du må legge inn følgende for å få lagre: 1. Aktiviteter2. Navn på arrangement3. Arrangør4. Bygg/anlegg(velg fra nedtrekksmeny)5. Ressurs(lokalet i Les mer

Av *, 3 år3. mai 2023 siden
Forberedelser for superbruker

Opprette og administrere brukere i systemet

For å kunne opprette, oppdatere og endre informasjon om saksbehandlere og superbrukere , så må du være tildelt rollen som administrator i din kommune. Hvordan legge til nye saksbehandlere og superbrukere? ADMINISTRASJON -> ADMIN -> ADMINISTRERE BRUKERE Her kan du Les mer

Av *, 3 år3. februar 2023 siden

Sidepaginering

Forrige 1 2 3 … 5 Neste

Personvern

Logg inn for administrator


  • Forside
  • Om Aktiv kommune
  • Finn og velg din kommune – Tilgjengelighetserklæring
  • Manual
  • Systemoversikt
Hestia | Utviklet av ThemeIsle