Hvordan komme i gang med Aktiv kommune?

En saksbehandler i Aktiv kommune skal i hovedsak kunne gjøre følgende oppgaver: motta og behandle søknader om leie, herunder: godkjenne søknader som er OK avklare og/eller justere søknader om nødvendig (i dialog med søker) avslå søknader – gitt prioriteringsliste, utleiereglement etc. opprette arrangementer og/eller faste tildelinger (og en skjelden gang Les mer…

Hva representanter (delegater) tilknyttet et lag/en organisasjon kan gjøre i Aktiv kommune

Som representant (delegat) tilknyttet et lag/ en organisasjon kan du gjøre følgende i Aktiv kommune: fordele treningstider mellom ulike grupper/lag som er tilknyttet idrettslaget (les mer om interntildelinger her) søke om leietid av lokaler/anlegg avbestille leietid som ikke skal brukes få enkel oversikt over tilgjengelige/ledige leieobjekter (ressurser) se, og eventuelt korrigere Les mer…

Noen nyttige innstillinger

En superbruker i Aktiv kommune har fått tildelt utvidede rettigheter i systemet for å kunne bestemme og justere på ulike innstillinger i systemet. I prinsippet har en administrator tilgang til alle innstillinger i systemet, men for å redusere antall kommandovalg ( i venstremenyen) , og ikke minst redusere risikoen for Les mer…

Hvordan opprette et arrangement?

Gå til: BOOKING => SØKNADER => ARRANGEMENTER. Velg «Ny» for å opprette nytt arrangement Det er viktig å få med følgende: 1. Aktiviter2. Navn på arrangement3. Arrangør4. Bygg/anlegg5. Ressurs(lokalet i bygget som skal leies)6. Dato/klokkeslett(man kan legge til flere datoer ved å bruke Legg til knappen)7. Målgruppe8. Antall deltakere9. Kontaktinformasjon Les mer…